7 marca 2016

ZŁOTE MLEKO | rozgrzewające, odflegmiające, pyszne

Próbowaliście już zrobić swoje złote mleko? Przepis mignął mi jakiś czas temu i bardzo chciałam go wypróbować, ale wiadomo jak jest. Zmobilizowałam się dopiero w momencie kiedy usłyszałam jasną komendę "MASZ TO PIĆ" od mojej kochanej Kasi Pokrywki, która ratuje mnie swoimi igłami już od jakichś dwóch lat :) Skoro kazali to spróbowali i... jest pysznie! Mleko można z lekkością potraktować jako zdrowy podwieczorek, niesamowicie rozgrzewa i wprawia w dobry humor przy tym oświetleniu z jakim mamy w ostatnich dniach do czynienia. Podsumowując to świetna rzecz na czas przesilenia wiosennego kiedy raz jest nam zimno, innym razem gorąco, a jeszcze innym leci nam z nosa, zachęcam :)

fot. MŚ



ZŁOTE MLEKO | rozgrzewające, odflegmiające, pyszne
inspirowałam się przepisem od Ajurweda.pl

Składniki:


- 1 kubek mleka roślinnego (najlepsze będzie mleko, które jest naturalnie słodkie, mnie bardzo smakuje z mlekiem orkiszowo-migdałowym, które ostatnio odkryłam)
- 1/4 łyżeczki sproszkowanej kurkumy
- 1/4 łyżeczki sproszkowanego kardamonu
- 1/4 łyżeczki sproszkowanego cynamonu
- 1/4 łyżeczki sproszkowanego imbiru
- 1/4 max. 0,5 łyżeczki zdrowego tłuszcu np. masła klarowanego lub oleju kokosowego
- opcjonalnie gdyby mleko było nie dość słodkie: 1 łyżeczka miodu

W rondelku podgrzewamy mleko, dodajemy do niego przyprawy i zagotowujemy, zmniejszamy ogień i gotujemy ok. 2-3 min. Przelewamy mleko do kubka, dodajemy wybrany tłuszcz i co jakiś czas mieszamy podczas picia żeby przyprawy, które opadną na dno się podniosły. Jeśli dodajemy miód czekamy, aż mleko osiągnie temperaturę ok. 60st.

9 komentarzy:

  1. Trochę inaczej zrobiłam, bo sama robię mleko owsiane z płatków i nie lubię jego glutowatej struktury po podgrzaniu. Przyprawy wrzuciłam na patelnię, po podprażeniu zalałam odrobiną gorącej wody. Mleko zmiksowałam z daktylami mozafati bez skórki, by zyskało słodycz. Na koniec połączyłam z przyprawami. Wyszło fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. brzmi wspaniale, ale to już całkiem inny przepis :)

      Usuń
  2. A czy mogłoby być mleko kokosowe ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj mnie na kokosie średnio smakowało

      Usuń
  3. A mleko sama robisz czy kupujesz? Proszę o przepis lub nazwę mleka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam to samo pytanie. Byłabym wdzięczna za odpowiedź :)
      Marta

      Usuń
  4. Witaj, mam mleko kokosowe w puszce obecnie w domu...mogę go wykorzystać do tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj, aczkolwiek dla mnie jest ono zbyt ciężkostrawne

      Usuń