5 lutego 2014

OWSIANKO-JAGLANKA BEATY PAWLIKOWSKIEJ | oryginalna, sycąca i gorąca

Są przepisy tak dopracowane i jedyne w swoim rodzaju, że nie ma czego w nich zmieniać. Tak właśnie jest z owsianko-jaglanką Beaty Pawlikowskiej, na którą przepis znajdziecie w ostatnio wydanym przez nią kalendarzu. Żeby było jasne, nie promuję ani Beatki, ani kalendarza zbyt mały ze mnie Miki, żeby ktoś mi za to płacił ;) Po prostu wydaje mi się, że Pani Beatka nadaje na podobnych falach jak Dziki i Wy, którzy tu zaglądacie, a jej przepis jest naprawdę smaczny i baaardzo zdrowy  :)

owsianko-jaglanka B.Pawlikowskiej Dziki Naśladowca
fot. MŚ

OWSIANKO-JAGLANKA BEATY PAWLIKOWSKIEJ | oryginalna, sycąca i gorąca
przepis pochodzi z autorskiego kalendarza B.Pawlikowskiej na 2014r.

Składniki:

- 1 łyżka kaszy jaglanej *
- 3 łyżki płatków owsianych górskich
- 1 łyżka siemienia lnianego 
- 1 owoc (jabłko, gruszka lub inny sezonowy, może być jagodowy)
- łyżka rodzynek 
- 1 suszony daktyl
- 1 suszona morela lub figa (u mnie morela)
- 1 łyżka pestek słonecznika
- 1 łyżka pestek dyni
- przyprawy: cynamon, imbir, kurkuma 
- odrobina soli

Suszone owoce i pestki zalewamy wrzątkiem wg tej metody. Uprażoną kaszę jaglaną dodajemy do zagotowanej (ok. pół szklanki) wody. Następnie dodajemy płatki owsiane, imbir, mieszamy, gotujemy. Po chwili, dodajemy łyżkę siemienia, cynamon, mieszamy i gotujemy, dorzucamy odrobinę soli, mieszamy i znów chwilę gotujemy. Przyszła pora na drobno pokrojony owoc, który dodajemy do całości, gotujemy parę minut, następnie dolewamy trochę gorącej wody i dorzucamy kurkumę.

Na sam koniec przyszedł czas na dokładnie posiekane suszone owoce i pestki. Tak przygotowaną miksturę dokładnie mieszamy i zostawiamy na kolejne 10/15 min. lub do wchłonięcia całej wody. Tak przygotowane śniadanie jemy na ciepło, mniam :)


10 komentarzy:

  1. Witam, możesz dokładnie napisać ile wody i i le przypraw trzeba dodawać? Jestem facetem i potrzebuje instrukcji krok po kroku z dokładnym ilościami i czasami przygotowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, zacznij od połowy szklanki wody, a w trakcie gotowania dolej jeszcze kolejne pół w zależności od potrzeb :) Co do przypraw to możesz dodać po pół łyżeczki z każdej, smacznego!

      Usuń
  2. czy siemię lniane ma być w ziarnach czy mielone?

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani Beata wydaje fajne książki, nie tylko o gotowaniu. Zmieniła drastycznie swój pogląd na życie i na kuchnie także. Właśnie zastanawiałam się nad zakupem kalendarza a tu przepis. Dzięki. Pycha.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam, rewelacja to mało powiedziane!! Z borówkami i czerwoną porzeczką. Mam tylko wrażenie, że trzeba jednak dużo więcej wody niż pół szklanki. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja siostra miała ten kalendarz - bardzo inspirujący :) Nigdy nie jadłam owsianko - jaglanki i muszę się skusić i przyrządzić i wszystko z podstawowych składników mam. Za to owsianka to super zdrowa rzecz i dużo dobrego na jej temat słyszałam, choćby: http://www.jestemfit.pl/artykuly/dieta/owsianka-najzdrowsze-%C5%9Bniadanie-pod-s%C5%82o%C5%A owsianko-jaglanka tym lepiej :)

    OdpowiedzUsuń