13 stycznia 2016

GOFRY GRYCZANE | bez glutenu, cukru, jajek

Aaaaa jestem taka szczęśliwa! Po ostatnich warsztatach z Qmam Kasze stałam się posiadaczką gofrownicy, w której marzyło mi się robienie bezglutenowych i bezjajaecznych gofrów. Szukałam, szukałam, ale większość przepisów jest z użycem gluta lub jaj. Ale udało się i stworzyłam przepyszne, chrupiące i bezglutenowe gofry, kóre będą smakowały każdemu, kasza jest w nich praktycznie niewyczuwalna!

fot. MŚ


GOFRY GRYCZANE | bez glutenu, cukru, jajek
Składniki:

- 1 szklanka kaszy gryczanej niepalonej (białej) moczonej min. 8 godzin
- 1 banan
- 0,5 szklanki mleka roślinnego lub wody jeśli mamy małego banana, ¾ szklanki mleka roślinnego lub wody jeśli mamy dużego banana (ja użyłam tak naprawdę wody z puszki po mleku kokosowym)
- szczypta soli
- na słodko: cynamon, kardamon mielony, imbir mielony odrobinę
- na słono: bazylia, oregano, gałka muszkatałowa, wędzona papryka, albo inne przyprawy
- trochę oleju kokosowego do nasmarowania gofrownicy

Namoczoną dzień wcześniej kaszę płuczemy i blendujemy na gładko z bananem, mlekiem lub wodą, solą i przyprawami. Gofrownicę rozgrzewamy i delikatnie smarujemy odrobiną oleju kokosowego. Gofry pieczemy na złoty kolor, będą wtedy cudownie ciepłe i chrupiące J

Zajadamy z różnymi przetworami, masłem orzechowym, świeżymi owocami, albo po amerykańsku z syropem klonowym ;) Możemy też zjeść je na słobno jako dodatek do gulaszu, wtedy dodajemy inne przyprawy :) 

fot. MŚ

35 komentarzy:

  1. świetna propozycja! Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jutro u nas na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe i wegańskie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja właśnie mam gofrownicę, ale niestety daleko ode mnie, w domu. jak przyjadę to od razu robię te gofry, z kaszy jeszcze nie próbowałam, a zdecydowanie widać, że świetnie wychodzą, bo o smak to nawet się nie obawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A jakiej Marki gofrownica? Szukam nowej bo moja jest beznadziejna. ...:-(

    OdpowiedzUsuń
  6. Podpinam sie prosze podac jaka to gofrownica i koniecznie jakiej mocy. Dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
  7. potrzebuję rady czym zastąpić banana

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile wychodzi z przepisu gofrów? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie wyszło 5 szt, ale były dość grube myślę, że dałoby radę zrobić z tej ilości 6

      Usuń
  9. Mocno czuć grykę, czy dodatki neutralizują ją? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Genialne, jutro czeka mnie super śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bezglutenowe gofry są super teraz będę robił gryczane

    OdpowiedzUsuń
  12. czy kaszę można zastąpić mąką gryczaną? bo taką posiadam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Prosze podac moc gofrownicy bez firmy i modelu ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam...przepis wydaje się być bardzo zdrowy...bez cukru, glutenu ale czy nie zawiera węglowodanów ? albo ile i w ilu gramach ? bo moja córcia bardzo lubi gofry ale niestety od niedawna jest chora na cukrzycę typu 1 i czy cukry proste czy złożone np. banan , kasza.... musimy podawać insulinę . Więc pytam ile węglowodanów znajduje się np. w 100 gr. tych gofrów....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Agato nie jestem dietetykiem wiec nie odpowiem Pani na to pytanie

      Usuń
  16. właśnie się zajadam z córką, nie możemy banana więc dodałam zblendowane jabłko i wyszły super!

    OdpowiedzUsuń