30 marca 2016

PASTA CHRZANOWO-RZEŻUCHOWA | bezglutenowa, ostra, pyszna

Nie wierzę w przypadki. Jestem zdania, że wszystko co zadziewa się w moim życiu smutne czy radosne wydarza się w jakimś celu. Tylko ode mnie zależy czy będę na tyle uważna i świadoma żeby to zauważyć, zaakceptować, a zdarza się, że i zrozumieć. Ale uwaga próba zrozumienia wszystkiego jest z założenia niemożliwa i często to właśnie ta potrzeba sprawia, że jesteśmy nieszczęśliwi. Wykażmy trochę pokory i nie próbujmy wciskać wszędzie naszego rozumu. Najlepszym przykładem jest ta pasta. Miał być hummus chrzanowy, taki pyszny, chciałam żeby wyszedł równie dobry jak ten, który jadłam w jednej z wrocławskich knajp. A wyszła przepyszna pasta z chrzanem i rzeżuchą. Wierzę, że stało się tak dlatego, że ratując chrzanowy hummus, który okazał się za słony i po prostu niedobry, nie myślałam tylko wzięłąm z półki to co akurat „przypadkiem” tam leżało ;) Podsumowując. Po świętach na pewno został Wam chrzan i rzeżucha. Miksujcie to co podałam poniżej, a będzie pyszne…


fot. MŚ


PASTA CHRZANOWO-RZEŻUCHOWA | bezglutenowa, ostra, pyszna 

Składniki:
- 1 puszka cieciorki lub ok. 100g suchej
- 1 puszka drobnej białej fasoli lub ok. 100g suchej
- spory pęczek świeżej rzeżuchy
- 2-3 łyżki chrzanu
- 2 ząbki czosnku
- 50g tahiny
- sok z 1 cytryny
- 1 łyżeczka soli
- ok. 0,5-1 szklanka zimnej wody

Jeśli używamy suchych strączków, należy namoczyć je minimum 8h wcześniej i ugotować do miękkości z 1 łyżeczką sody oczyszczonej.

W blenderze umieszczamy rozgnieciony czosnek, tahinę, chrzan, cieciorkę, fasolę, sól, sok z cytryny i rzeżuchę. Miksujemy na drobno, a po chwili dolewamy wodę i nadal miksujemy. Na koniec sprawdzamy czy jest wystarczająco słona i ostra. Smacznego!

fot. MŚ


3 komentarze: