13 sierpnia 2015

CZEREŚNIE W OCCIE | lekkie, orzeźwiające, inne

Wiem, że na bazarkach jeszcze są więc zebrałam się i przekazuję Wam przepis na fajny i niespotykany dodatek. Spróbowałam tych czereśni niecały miesiąc temu u mojej Teściowej. Zbierałam się, zbierałam, trochę poprzerabiałam i są w wersji na zdrowo specjalnie dla Was :) Nie przepadam za octową zalewą jednak ocet ryżowy jest dużo delikatniejszy od jabłkowego i winnego. Czereśnie smakują naprawdę ciekawie, będą fajnym dodatkiem w jesienne i zimowe dni!

fot. MŚ

CZEREŚNIE W OCCIE | lekie, orzeźwiające, inne

Składniki:

- 1 kg dojrzałych czereśni z ogonkami i pestkami 
- 400ml wody
- 400g ksylitolu
- 400ml octu ryżowego
- 3-4 goździki

Wodę wraz z ocetem i ksylitolem zagotowujemy, dodajemy goździki i i czereśnie. Gotujemy ok. 20 min, uważamy żeby czereśnie nie zaczęły się rozpadać. Przekładamy do wcześniej wyparzonych słoiczków i pasteryzujemy lub jeszcze bardzo, bardzo gorące stawiamy do góry dnem. Z podanych proporcji wyszło mi mniej więcej 5 słoiczków wielkości jak te poniżej. 

Pozostałą z gotowania wodę przelałam do butelki i mam teraz pyszny ocet czereśniowy ;)

fot. MŚ

1 komentarz: