22 września 2014

MAJONEZ BEZ JAJEK | wegański, uniwersalny, prosty

Wracamy do podstaw. Wypróbowałam już wiele "majonezów" bez jajek, m.in. sojowy, nerkowcowy, a nawet kalafiorowy ;) Według mnie ten, który proponuję Wam dziś jest: najprostszy, najtrwalszy, najtańszy, a przy tym równie smaczny jak pozostałe, a co najważniejsze dla mnie, może stać w lodówce bardzo długo. Inne szybko się psują, a ja majonezu używam bardzo rzadko, no chyba, że do jajek (żart) ;) Receptura prawie taka sama jak tej śmietany bez mleka, a wszystko to dzięki Wegan Nerdowi <3

fot. MŚ



MAJONEZ BEZ JAJEK | wegański, uniwersalny, prosty 
inspirowałam się tym przepisem od Wegan Nerd 

Składniki:
na spory słoik 

- 1 szklanka płatków ryżowych
- 1 szklanka niesłodzonego mleka roślinnego, najlepiej sojowego
- 1 szklanka ciepłej wody lub zamiennie mleka roślinnego
- 2 ząbki czosnku
- 2-3 łyżki musztardy sarepskiej
- 1/3 szklanki oleju rzepakowego
- 2-3 łyżki octu jabłkowego (już wkrótce przepis na domowy ocet jabłkowy!)
- odrobina soku z cytryny
- sól/pieprz

Płatki ryżowe gotujemy z mlekiem sojowym do momentu zagotowania. Po tym czasie zostawiamy jeszcze na dwie minuty i zdejmujemy z ognia. Tak przygotowaną masę przekładamy do naczynia miksującego i podczas miksowania powoli dodajemy wyciśnięty przez praskę czosnek, wodę, następnie ocet, olej, musztardę. Wszystko bardzo, bardzo dokładnie miksujemy, na koniec dosmaczamy pieprzem, solą i dosłownie odrobiną soku z cytryny.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz