22 września 2014

MAJONEZ BEZ JAJEK | wegański, uniwersalny, prosty

Wracamy do podstaw. Wypróbowałam już wiele "majonezów" bez jajek, m.in. sojowy, nerkowcowy, a nawet kalafiorowy ;) Według mnie ten, który proponuję Wam dziś jest: najprostszy, najtrwalszy, najtańszy, a przy tym równie smaczny jak pozostałe, a co najważniejsze dla mnie, może stać w lodówce bardzo długo. Inne szybko się psują, a ja majonezu używam bardzo rzadko, no chyba, że do jajek (żart) ;) Receptura prawie taka sama jak tej śmietany bez mleka, a wszystko to dzięki Wegan Nerdowi <3

fot. MŚ



MAJONEZ BEZ JAJEK | wegański, uniwersalny, prosty 
inspirowałam się tym przepisem od Wegan Nerd 

Składniki:
na spory słoik 

- 1 szklanka płatków ryżowych
- 1 szklanka niesłodzonego mleka roślinnego, najlepiej sojowego
- 1 szklanka ciepłej wody lub zamiennie mleka roślinnego
- 2 ząbki czosnku
- 2-3 łyżki musztardy sarepskiej
- 1/3 szklanki oleju rzepakowego
- 2-3 łyżki octu jabłkowego (już wkrótce przepis na domowy ocet jabłkowy!)
- odrobina soku z cytryny
- sól/pieprz

Płatki ryżowe gotujemy z mlekiem sojowym do momentu zagotowania. Po tym czasie zostawiamy jeszcze na dwie minuty i zdejmujemy z ognia. Tak przygotowaną masę przekładamy do naczynia miksującego i podczas miksowania powoli dodajemy wyciśnięty przez praskę czosnek, wodę, następnie ocet, olej, musztardę. Wszystko bardzo, bardzo dokładnie miksujemy, na koniec dosmaczamy pieprzem, solą i dosłownie odrobiną soku z cytryny.


1 komentarz:

  1. Wszystko dzięki temu wspaniałemu człowiekowi, zwanemu dr Agbazarą, wspaniałemu czaru rzucającemu we mnie radość, pomagając mi przywrócić mego kochanka, który zerwał ze mną Cztery miesiące temu, ale teraz ze mną przy pomocy dr Agbazary, wielkiego zaklęcia miłosnego odlewnik. Wszystkim dzięki niemu możesz również skontaktować się z nim o pomoc, jeśli potrzebujesz go w czasach kłopotów poprzez: ( agbazara@gmail.com ) możesz również Whatsapp na ten numer ( +2348104102662 )

    OdpowiedzUsuń