27 listopada 2015

TATAR Z SUSZONYCH POMIDORÓW | surowy, pyszny i zdrowy

Czasami zdarzają się nam wyjątkowi Goście. Na czym polega ich wyjątkowość? Ano na wielu rzeczach. Ci, których aktualnie mam na myśli byli dla mnie wyjątkowi, ponieważ a. łączy mnie z nimi przyjaźń bliska miłości J b. mieszkają lub pochodzą z Australii. Więc znajdźcie mi mądrego, który powie co przyrządzić dla takich „dziwolągów”. Zaryzykowałam i postawiłam na… wegański tatar! Efekt? 100% sukces!

fot. MŚ



TATAR Z SUSZONYCH POMIDORÓW | surowy, pyszny i zdrowy
inspirowałam się przepisem Karliny i Maćka Szaciłłów z książki KarolinaOdNowa 

Składniki:
na ok. 8-9 porcji


- 150g suszonych pomidorów odsączonych z zalewy
- 150g ogórków kiszonych pokrojonych w bardzo drobną kostkę
- 1 czerwona cebula
- pieprz/sól do smaku
- 2-3 łyżki soku z cytryny

Suszone pomidory odsączamy z zalewy. Mielimy je na drobno w blendrze, dodajemy czerwoną cebulę, tworzymy zmieloną masę. Ogórki bardzo drobno siekamy w mini kosteczkę. Wszystko ze sobą łączymy. Dodajemy sól, pieprz i sok z cytryny. Odstawiamy na 30 min do lodówki żeby smaki się „przegryzły”. Po tym czasie formujemy na kształt tatara, posypujemy świeżym pieprzem i przestrajamy np. kawałkami ogórka kiszonego. 



5 komentarzy: