4 września 2015

TARTA RUSTYKALNA Z WIŚNIAMI | sezonowa, wegańska, wyjątkowa

Są, jeszcze są! To prawdopodobnie ostatni weekend żeby je dostać dlatego kupcie i wybaczcie, że tak długo czekałam z tym przepisem! O czym mówię? O wiśniach!!!


fot. MŚ


Tarta idealnie smakuje z kulką lodów bananowych domowej roboty, na które przepis miałam wrzucić od jakiegoś roku ;) Pocieszające jest to, że każdy z Was kto był na moich wasztatach pokochał je miłoscią od pierwszego wejrzenia i wie jak je zrobić :)

TARTA RUSTYKALNA Z WIŚNIAMI | sezonowa, wegańska, wyjątkowa
inspirowałam się tym przepisem od Kwetia Smaku 

Składniki:

TARTA:
- 150 g pełnoziarnistej mąki orkiszowej
- 50 g mąki z migdałów czyli po prostu zmielonych migdałów (np. w młynku do kawy)
- 4 łyżki ksylitolu
- 100 g twardego oleju kokosowego
- 1 łyżka lnu (najlepiej złotego)
- 2 łyżki ciepłej wody
- szczypta soli
- opcjonalnie mąka kokosowa do posypania

NADZIENIE:
- 500g wydrylowanych wiśni (kupiłam ok. 600-650g żeby zostało mi 0,5 kg)
- 1 łyżka mąki ziemniaczanej lub z tapioki
- 4 łyżki ksylitolu 

Len mielimy w młynku do kawy i łączymy z 2 łyżkami ciepłej wody, dokładnie mieszamy i zostawiamy nasze „jajko” żeby się związało. Mąkę łączymy z mielonymi migdałami, ksylitolem, szczyptą soli oraz olejem kokosowym. Możemy wszystko wrzucić do bendera i wyrobić ciasto lub zagnieść je ręcznie. Na koniec dodajemy siemię lnianie i ponownie wyrabiamy.

Z powstałego ciasta tworzymy kulę, którą rozgniatamy na papierze do pieczenia tak żeby móc później rozwałkować ją w szersze koło, chowamy do lodówki na mn. 30 min, najlepiej na godzinę. W międzyczasie drylujemy wiśnie, umieszczamy je w misce zasypujemy mąką i ksylitolem, delikatnie mieszamy.  

fot. MŚ

Piekarnik rozgrzewamy do temp. 200st. Ciasto wraz z papierem do pieczenie przenosimy na blachę, na której będziemy je piec. Rozwałkowujemy, wiśnie układamy na środku tak żeby zostawić ok. 4-5 cm wolnego brzegu ciasta. Najlepiej łopatką delikatnie podważamy boki ciasta i przykrywamy nim owoce. Pieczemy ok. 30-35 min.

Jeszcze ciepłą tartę posypałam mąką kokosową co sprawia wrażanie cukru pudru i nałożyłam kulkę lodów bananowych, tak właśnie je jedliśmy, było przepysznie, smacznego! 

fot. MŚ



5 komentarzy: