14 października 2014

PLACUSZKI DYNIOWO-JAGLANE | uniwersalne, pyszne i zdrowe

Dziś przepis na pyszne placuszki dyniowo-jaglane idealnie wpasowujące się w posiłek (śniadanie, kolację, obiad) na słodko jak i słono. Sprawdzone na żywym organizmie, przedstawicielom płci brzydszej też smakują :) Mięciutkie, aromatyczne, śliczne i takie po prostu mniam. Bez zahamowań można podawać ze zdrowym jarmużem z tego przepisu!

fot. MŚ



Masę placuszkową dość trudno się nabiera, ponieważ jest mocno klejąca. U mnie sprawdziła się szklanka z wodą oraz nabieraczka do lodów. Mechanim wyglądał tak: nabieraczkę moczymy w wodzie, nabieramy masę, przekładamy masę na patelnię, zamaczamy w wodzie parę palców, ugniatamy już na patelni placki w formę placków i spokojnie smażymy dalej, do ogarnięcia! 

PLACUSZKI DYNIOWO-JAGLANE | uniwersalne, pyszne i zdrowe
inspirowałam się tym przepisem od Smakoterapii

Składniki:

- 1 łyżka oleju kokosowego lub masła klarowanego do smażenia 
- ok. 1 szklanki puree z dyni (jak się robi puree pisałam tutaj)
- ok. 1-1,5 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej (ok. 1/3 szklanki suchej kaszy)
- ok. 30 g mielonego lnu (u mnie len złoty tak jak w oryginalnym przepisie, ale to nie jest konieczność)
- 1-2 łyżki mąki ziemniaczanej
- szczypta soli
- opcjonalnie w wersji wytrawnej np. sól/pieprz, kurkuma, gałka muszkatałowa itp. w wersji na słodko: cynamon, kardamon, ksylitol lub inne zdrowe słodzidło (odrobina)

Wszystkie składnik, tj. mielony len, kaszę jaglaną, puree z dyni oraz mąkę ziemniaczaną bardzo dokładnie miskujemy. Jeżeli chcemy dodajemy przyprawy. Na patelni rozgrzewamy wybrany tłuszcz i tak jak podpowiadałam wyżej nakładamy masę na patelnię, delikatnie podsmażamy z dwóch stron, po czym przekładamy placuszki na talerz wyściełany papierowym ręcznikiem. 

Na słono podajemy z czym chcemy, na słodko też ;) U mnie w wersji słonej z dodatkiem sałatki lub wspomnianego wcześniej jarmuzu i różnych past, a na słodko z powidłami, mielonymi orzechami lub masłem orzechowym, mniam! 

7 komentarzy:

  1. placuszki, które nie mogą nie smakować! zachwycają smakiem i kolorem zresztą też :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, one sa po prostu śliczne i takie mięciutkie, cieplutkie mniam... :)

      Usuń
  2. Zrobię jutro i dam dzieciom do szkoły:). Nie udało mi się jeszcze znaleźć przepisu na placki dyniowe, aby smakowały całej rodzinie:(

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastanawia mnie czy zamiast pure z dyni nie można by było użyć startej marchewki. Niestety za dynią nie przepadam :(

    OdpowiedzUsuń
  4. myślę, że jak najbardziej, można też użyć puree z jabłuszek :)

    OdpowiedzUsuń