25 sierpnia 2014

KOMPOT ŚLIWKOWY | bez cukru i sztucznych dodatków

O tym jak zdrowe są kompoty pisałam już przy okazji przepisu na kompot z pieczonego rabarbaru (o ten). Sezon na śliwki w pełni dlatego zapraszam Was na pyszny, bezcukrowy i zdrowy kompot śliwkowy właśnie :) Jest to wspaniała alternatywa dla napojów, dla dzieci jeżeli nie chcą pić tylko wody. No i owocki, które zostają w takim kompocie są pyszną przekąską, którą można też podgrzać :)

fot. MŚ


KOMPOT ŚLIWKOWY | bez cukru i sztucznych dodatków 

Składniki:

- ok. 1 kg dojrzałych śliwek
- ok. 2 l wody
- cynamon
- goździki 2-3 sztuki

Przekrojone śliwki (razem z pestkami) zalewamy wodą i zagotowujemy. Gotujemy przez następne pół godziny do 45 minut. Po ok. 15 minutach gotowania dodajemy przyprawy. Czekamy, aż ostygnie i pijemy, a owocki zjadamy :) Smaczne, zdrowe i proste!



3 komentarze:

  1. Piękne zdjęcie! A przepis wart wyprobowania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właściwie dlaczego pestki zostawiamy?

    OdpowiedzUsuń