8 grudnia 2014

MASŁO ORZECHOWE DZIKI MIX | wyjątkowe, kremowe, bez cukru

Podstawowy przepis na domowe masło orzechowe jest banalnie prosty, wystarczy mieć paczkę prażonych orzechów ziemnych i dobry mikser. A ja pragnę podzielić się z Wami recepturą na trochę inne masło, można powiedzieć, że chyba moje ulubione :) Ponadto przyda się Wam, ponieważ jeszcze w tym tygodniu pojawi się coś do czego bardzo się owo "masło" przyda. A więc do dzieła, miksery w dłoń i masło dziki mix zaraz znajdzie się w Waszych słoiczkach!

fot. MŚ



MASŁO ORZECHOWE DZIKI MIX | wyjątkowe, kremowe, bez cukru 
sugerowałam się przepisem dr Ewy Dąbrowskiej z książki Ciało i ducha ratować żywieniem

Składniki:

- 100g migdałów
- 100g orzechów ziemnych prażonych niesolonych
- 100g orzechów włoskich
- opcjonalnie: 2 łyżki ulubionego słodu np. syrop z agawy
- szczypta soli

W blendrze wysokoobrotowym wpierw mielimy drobno migdały, następnie orzechy ziemne, a na końcu dodajemy orzechy włoskie. Całość miksujemy na krem, na koniec dodajemy dwie łyżki słodu (jeśli chcemy) oraz szczyptę soli. Tak przygotowaną pastę umieszczamy w czystym słoiczku i trzymamy poza lodówką, albo w lodówce.

UWAGA! Wszystkie orzechy możesz wpierw uprażyć wtedy masło będzie miało intensyniejszy smak, uważaj jednak żeby ich nie przypalić, ponieważ wtedy będą gorzkie, a tego nie chcemy.

8 komentarzy:

  1. masło orzechowe, które z całą pewnością podbije podniebienie każdego kto je spróbuje :D

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja ostatnio zakupiłam blender 800W. Juz wiem do czego mi sie przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanie : czy słód to to samo co syrop ? I czy jakieś inne syropy/ słody pasują ?

    OdpowiedzUsuń